من و شما

تمامی چیز های جدید و خوب

کنکور

دخترا همه سرشون تو ورقشونه و از هر 10000 نفر یه نفر بیکاره
 

ولی پسرا از هر 10000نفر یه نفر سرش تو ورقه خودشه


 

نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

موجودی ابدی
اخبار علمی | کشف موجودی که هرگز نمیمیرد! این عروس دریایی حیرت انگیزترین موجود زنده در دنیاست. نوتریکولا هرگز از پیری نمی میرد و می تواند تا ابد خود را بازسازی کند!
 

شاید برایتان جالب باشد بدانید بدن شما در چند وقت یک بار نو می شود یعنی با گذشتن زمان معینی هیچ اثری از بدن قبلی شما وجود ندارد. تحقیقات علمی نشان می دهد که مولکولهای ( نه سلول ها) بدن ما هر ده سال یک بار نو می شوند. یعنی بعد از گذشتن این زمان دیگر اثری از مولکولهای کربن قدیمی در بدن هیچ انسانی پیدا نمی شود. پس ما هر ده سال یک بار عوض می شویم با این همه ما پیر می شویم و می میریم. حالا موجود عجیبی پیدا شده که می تواند خودش را از نو تشکیل بدهد و هرگز نمیرد. توربتوپ سیس نوتریکولا یا عروس دریایی نامیرا همان موجود است و جزئی از خانواده مرجان ها به حساب می آید.

این موجود در حقیقت یک ستاره دریایی است که می تواند به اولین مرحله زندگی اش برگردد. درست مثل بنجامین باتن(نام یک فیلم سینمایی؛ در مورد مردیست که ابتدا پیر به دنیا می آید و بعد در حالی میمیرد که به نوزاد تبدیل شده است). اما این موجود کمی با بنجامین تفاوت دارد مورد عجیب این جانور این است که نوتریکولا می تواند بعد از بازگشت به عقب دوباره زندگی اش را از سر بگیرد. این موجود عجیب این توانایی را بعد از رسیدن به حداکثر بلوغ چشمی به دست می آورد و با یک سفر در زمان به آغاز حیاتش بر می گردد.

نوتریکولا تنها موجود شناخته شده در جهان است که نشان می دهد یک جانور چند یاخته ای می تواند به مرحله قبل از بلوغ برگردد. این جانور این کار را از طریق یک نوع جهش سلولی انجام می دهد. این جهش سلولی انجام می شود که عروس دریایی به حالت دیگری تغییر می کند یعنی دارای سلول های جدیدی می شود. در این روند بدنه اصلی عروس دریایی تبدیل به توده ای می شود که شکل دهنده اولیه آن موجود است. به این توده اولیه بواسیر لحمی گفته می شود. برای این کار ابتدا چتر عروس دریایی خودش را به توده ملکولی تبدیل می کند و بعد تمام موها و شاخک ها را جذب خودش می کند. بعد موهای تغییر شکل یافته به این توده متصل شده و توده لحمی اولیه به وجود می آید. از رشد این توده یک عروس دریایی جدید متولد می شود. از نظر تئوری این عمل می تواند بی نهایت بار تکرار شود بنابراین از نظر بیولوژیکی این نوع از عروس دریایی نامیرا محسوب می شود. برای اینکه بدانیم این موجود چقدر در زمان به عقب بر می گردد باید بدانیم روند رشد و بالغ شدن آن چگونه است.

تولد یک نامیرا

تخم هایی که عروس های دریایی جوان از آنها متولد می شوند در درون بدن جانور ماده پرورش پیدا می کنند وقتی تخم ها کاملا می رسند جانور ماده آنها را در کف دریا رها می کند تا جفتش آنها را بارور کند. تخم های بارور شده به لارو و در نهایت به لحم با توده سلولی تبدیل می شوند. این همان مرحله ای است که جانور بالغ می تواند خودش را به آن برگرداند. جانور در این حالت تازه متولد محسوب شده و یک میلی متر بزرگی دارد. دوران نابالغی این جانور تنها چند هفته طول می کشد و بعد از آن تبدیل به جانور بالغ می شود زمان دقیق این مرحله به دمای آبی بستگی دارد که نوتریکولا در آن متولد می شود بدنه اصلی نوتریکولا شبیه ناقوس است منتها ناقوسی که بیشترین قطر آن 5/4 میلی متر و ارتفاعش هم تقریباً به همین اندازه است. ژله ای که بدنه زنگ مانند این جانور را تشکیل می دهد به صورت یک نواختی نازک است مگر در قسمت هایی که به سر یا بالای نوتریکولا متصل می شود. در میان بدنه ناقوسی جانور قسمت قرمز رنگ و درخشانی دیده می شود. این قسمت چیزی نیست جز معده عروس دریایی نوتریکولاهای تازه متولد شده تنها یک میلی متر هستند و فقط هشت شاخک دارند در حالی که جانوران بالغ چیزی بین 80 تا 90 شاخک دارند و همان طور که گفته شد قطرشان تا چهار و پنج میلی متر هم می رسد. عروس های دریایی از پلانگتون ها تغذیه می کنند. گونه های مختلف این جانور بین چند ساعت تا چند ماه عمر می کنند.

تولد دوباره یا جاودانگی

با آنکه نوتریکولا ها می توانند بی نهایت بار به دوران جنین برگشته و دوباره زندگی خودشان را آغاز کنند اما در طبیعت بیشتر نوتریکولاها یا شکار می شوند یا در مرحله لحمی بر اثر بیماری جانشان را از دست می دهند، بدون آنکه بالغ شوند. شاید به همین دلیل است که تعداد آنها بی نهایت نشده است. با این همه زندگی این جانور یکی از طولانی ترین مراحل حیات در طبیعت است. به همین دلیل نمی توان عمر این نمونه های مختلف این جانور را حدس زد. این جانور منحصر به فرد بوده و نمونه مشابهی برای آن در طبیعت پیدا نشده است. تنها آزمایش های دقیق در محیط تحت نظر نشان داده است که این گونه منحصر به فرد می تواند به مرحله لحمی خود باز گردد و زندگی دوباره ای را از سر گیرد با این همه این موضوع به این معنی نیست که این جانور هرگز نمی میرد. حتی آن هایی که می توانند از نو خودشان را تولید کنند. در واقع وقتی جانور به مرحله لحمی باز می گردد و دوباره رشد می کند در حقیقت یک عروس دریایی جدید متولد شده که ممکن است از نظر ظاهری با موجود اولیه متفاوت باشد. البته از آنجایی که توده تشکیل دهنده ثابت است، می شود گفت سلول های این جانور هرگز نمی میرند به این معنی می توان نوتریکولا را یک موجود جاودانه به حساب آورد.

نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ادمک
عجیب و غریب | آدم کوتوله های 30 سانتی در ایلام کشف شدند اخیرا بلوتوثی به وسیله تلفن همراه در بین مردم ایلام رد و بدل شده که در این فیلم چند آدم کوتوله به تصویر کشیده شده اند.
 

منطقه تنگه قیر بر سر جاده جدید ایلام به کرمانشاه که شایعه پیدا شدن این آدم کوتوله ها در آنجا شروع شده تا پیش از احداث راه ملی ایلام – حمیل به کرمانشاه یکی از مناطق بکر و پرت استان ایلام به شمار می آمده و پای کمتر انسانی تا پیش از احداث و ساخت جاده ایلام – حمیل به منطقه کوهستانی تنگه قیر افتاده است.

بر اساس آنچه در بین مردم ایلام شایع شده و دهان به دهان نقل می شود؛ حین عملیات راهسازی در محور ایلام – حمیل به کرمانشاه و در منطقه ای به نام تنگه قیر دو آدم کوتوله پیدا شده که یکی از آنها فرار کرده و دیگری اکنون نزد کارگران شرکت راهسازی این محور است.

برخی هم می گویند این آدم کوتوله ها دو نفر بودند که یکی از آنان حین فرار با پرتاب سنگ توسط چوپانی کشته می شود و دیگری موفق به فرار نشده و چوپان زنده آن را می گیرد.

آدم کوتوله های 30 سانتی در ایلام کشف شدند

بنا بر فیلم و تصاویر این بلوتوث؛ این آدم کوتوله ها با ظاهر و بدنی سراسر مودار حدود 30 سانتی متر قد دارند و بر بازوی سمت راست یکی از آنان انگشتر یک انسان عادی قرار دارد که گویای اندازه بازوی وی با انگشت فردی معمولی است.

این بلوتوث در روزهای گذشته به حدی در بین گوشی های همراه مردم ایلام رد و بدل شده که باعث رواج شایعات فراوان و مختلفی شده است و حتی در برخی از وبلاگها و سایتهای غیر رسمی این استان، مطالبی درباره این مساله نقل گردیده است.

حتی بین مردم شایع شده که این آدم کوتوله ها جمعیتی بیش از 200 هزار نفر دارند و زیر زمین زندگی می کنند.

آدم کوتوله های 30 سانتی در ایلام کشف شدند

هرچند کارشناسان این شایعات را غیر واقعی و تصاویر را دستکاری شده با استفاده از فن فتوشاپ می دانند اما با این حال انتشار فیلم و تصاویر این آدم کوتوله ها موجی از اخبار و روایتهای گوناگون را در ایلام به دنبال داشته و همچنان در بیشتر محافل اجتماعی در مورد آنها بحث و گفت و گو در جریان است.

آدم کوتوله های 30 سانتی در ایلام کشف شدند

با وجود بحث و جدلهای فراوان در بین مردم ایلام در مورد این موضوع که به یکی از سوژه های داغ اجتماعی مبدل شده تاکنون هیچگونه اظهار نظر رسمی در این زمینه انجام نشده است.

منطقه تنگه قیر بر سر جاده جدید ایلام به کرمانشاه که شایعه پیدا شدن این آدم کوتوله ها در آنجا شروع شده تا پیش از احداث راه ملی ایلام – حمیل به کرمانشاه یکی از مناطق بکر و پرت استان ایلام به شمار می آمده و پای کمتر انسانی تا پیش از احداث و ساخت جاده ایلام – حمیل به منطقه کوهستانی تنگه قیر افتاده است، شاید همین موضوع باعث سوء استفاده شده و برخی را بر آن داشته تا با انتشار فیلم و تصاویر این آدم کوتوله ها ذهن و افکار مردم را به بازی بگیرند.

گفتنی است سال گذشته نیز بلوتوثی دست به دست شد با این مضمون که مومیایی هخامنشی در شهرستان دره شهر پیدا شده است.

با توجه به اینکه این عکس یا فیلم از طریق تلفن همراه منتشر شده و معلوم نیست که از کجا و چگونه با نام کوتوله های حمیل منتشر شده است وقتی که سال گذشته مومیایی هخامنشی نیز از طریق تلفن همراه با نام مومیایی دره شهر منتشر شد با کمی جستجو در دنیای اینترنت معلوم شد که اولین بار در آذربایجان شرقی یک مومیایی تقلبی کشف شده و همان جسد تقلبی در ایلام با یک rename ساده آن را تغییر داده و مومیایی دره شهر در ایلام منتشر شد و چند روز بعد همان بلوتوث در سنندج سر در آورد و تعدادی دنبال گم شده ای به نام مومیایی گشتند و امروز درست همان اتفاق افتاده البته با نام کوتوله های حمیل که باز همان داستان rename در تلفن همراه که به سادگی نام آن را تغییر داده و امروزه همه صحبت از کوتوله های حمیل می کنند و فردا معلوم نیست سر از کجا در می آورد و با چه نامی!

نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اخبار علمی | اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت چندی پیش در منطقه فینیکس واقع در آریزونا در کشور آمریکا، کشاورزی بنام دیوید هادسون به ماده ی سفید رنگی که در سرتاسر زمینهای زراعی اش گسترده بود مشکوک شد و مقداری از آنرا به آزمایشگاههای معتبر سپرد تا به او بگویند که این ماده سفید رنگ متشکل از چه مواد اولیه ای است. اما در عین ناباوری، پاسخ آزمایشگاه این بود:You Have Pure Nothing یعنی شما یک ماده ای دردست دارید که خالصاً هیچ چیز مشخصی که در جدول عناصر تعریف شده باشد در آن به چشم نمی خورد!
 

اما پس از چندی یک آزمایشگاه روسی به روش آزمایش آمریکاییها شک کرد و روش جدیدی را برای آنالیز این ماده ی عجیب پیش رو گذاشت که صحیح تر بود و بلاخره پرده ی جادویی کنار رفت و عنصر تشکیل دهنده رخ نمود.

این ماده شکل دیگری از اتم های طلا بود که بصورت یک نانو رشته (رشته ای از الکترونها که از پی هم قرار می گیرند و شکل یک تسبیح نخ شده را دارد) در آمده بود. نام علمی آن ORME یا OR MUS مخفف Orbit ally Rearranged Monotonic Element می باشد.

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

آزمایشات بعدی، اما، حیرت آورتر بودند. برای وزن کردن آن، یک پیمانه ی خالی را ابتدا وزن کردند و سپس مقدار مشخصی از این گرد سفید رنگ را درون پیمانه ریخته مجدداً وزن کردند و در عین ناباوری در تمام این توزینها، همواره وزن پیمانه+وزن گرد سفید رنگ از وزن پیمانه ی خالی “کمتر” بود!

آزمایشی که چندین بار تکرار شد و همواره یک پاسخ را ارائه می داد. گویی که 40 درصد از جرم این ماده در جهان ما و 60 درصد دیگر آن در جهانی موازی با جهان ما سیر می کند.

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

نکته ی مهم زمانی به چشم آمد که محققان، پیمانه ی لبریز از ماده سفید رنگ را حرارت دادند و مشاهده کردند کهدر حرارت بسیار بالا وزن پیمانه به سمت صفر گرم سوق پیدا کرد. یعنی “با حرارت دادن به این ماده، می توان جاذبه را دفع نمود”.

ناسا با بهره گیری از این ترکیب جدید طلای بسیار ناب (The Pure Gold) توانست ماده ی جدیدی اختراع کند با نام آیروژل (AeroGel) که به خودی خود از هوا سبک تر است و فرم خالص آن می تواند در هوا شناور باشد و همچنین با حرارت دادن به آیروژل، این ماده می تواند وزنهایی بیش از وزن خود را نیز در هوا معلق نگاه دارد. ناسا از این ژل در تحقیقات گسترده ای بهره می برد. (در ویکیپدیا جستجو کنیدAeroGel )

اما چندی پیش، در “صحرای سینا” (علاقه مندان به آثار سیچین توجه فرمایند) معبدی متعلق به راهبان مصر باستان کشف شد که درون آن آکنده بود از پودری سفید رنگ!

آزمایش این ماده نشان داد که شباهت زیادی بین این پودر تازه کشف شده با نانو رشته ی طلا وجود دارد. مصریان باستان به این ماده “مفکات” می گفتند و راز تهیه آن در دست راهبان مقدس بوده است.

ترکیب مفکات با حرارت می توانسته بی وزنی را بهمراه آورد و شاید راز چگونگی ساخته شدن اهرام عظیم مصر در همینجا نهفته باشد.

به این نکته توجه کنید: نام تمام اشکال هندسی (چه به فارسی و چه به لاتین) مستقیما به شکل هندسی آنها اشاره می کند. مثلاً دایره از دوار بودن می گوید، مثلث از سه ضلعی بودن. اما در این بین نامی که برای شکل هندسی “هرم” در نظر گرفته شده یک استثنای عجیب است.

هرم در لاتین Pyramid ترجمه شده که از ترکیب دو کلمه ی Pyro بمعنی “آتش” و Amid بمعنی “گرفته شده” تشکیل شده است. بنابراین Pyramid یعنی Fire Begotten یا از آتش گرفته شده!!! حتی اسم عربی “هرم” نیز از ریشه هرم بمعنی حرارت و داغی گرفته شده و اشاره ای به شکل هندسی آن ندارد.

می توان خصوصیات پودر سفید طلا را به اینگونه بر شمرد:

1- خاصیت ضد جاذبه در حرارت های بالا

2- خاصیت ابر رسانایی در حرارت بالا

3- اتصال کوانتومی به دیگر جهانهای موازی Quantum Entanglement

4- عدم مشابهت با ساختار عناصر جدول مندلیف

5- درصورت برهم خوردن ساختار رشته ای، با نوری بسیار درخشان منفجر می شود

6- بدلیل ساختار اتمی تک رشته ای، امکان تبدیل این ماده به مواد دیگر وجود دارد

7- درصورت مصرف خوراکی، افزایش کارآیی مغز انسان را در دو نیمه چپ و راست بدنبال دارد

8- در صورت مصرف خوراکی، افزایش طول عمر DNA که متعاقباً طول عمر انسان را بدنبال دارد.

نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

انیشتین بعدی جهان
اخبار ملی | یک ایرانی، انیشتین بعدی جهان دانشمند جوان ایرانی، با تصدی کرسی استادی دانشگاه پرینستون- جایگاهی که پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد- دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک ایرانی خواهد بود؟
 

نیما ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و دارای کرسی استادی در دانشگاه پرینستون است. این کرسی از سال 1933 تا 1955 در انحصار آلبرت انیشتن بوده است.

پس از اعلام نظریه عملکرد جهان ارکانی، از او دعوت شده که در طرح تونل شتاب دهنده سوئیس (LHC) که با هزینه بالغ بر 5 میلیارد دلار ساخته شده، رهبری آزمایش ها را بر عهده داشته باشد.

تلاش نظریه ابر ریسمان که اخیرا اعلام شده، در این است که توضیح دهد ذرات، کوچکترین ماده تشکیل دهنده مواد نیستند بلکه حلقه های مرتعشی که ریسمان نامیده می شوند، کوچکترین بخش به حساب می آیند.

دکتر ارکانی با تکمیل این نظریه عقیده دارد که این ریسمان ها در 11 بعد در حال ارتعاش هستند که ما فقط 3 بعد از آن را می توانیم مشاهده کنیم، وجود بعد دیگری هم به نام بعد زمان به اثبات رسیده و تا به امروز در مورد 7 بعد دیگر توضیح کاملی ارائه نشده است.

ارکانی به همراه دو فیزیک دان دیگر به نام های دیموپلوس (Dimopoulos) و والی(Dvali) در مورد این ابعاد نظریه ای ارائه کرده اند که می گوید این ابعاد بزرگتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شود و از آن جایی که تنها نیروی گرانش بر آنها اثر می گذارد، قابل دیدن نیستند.

تئوری دکتر ارکانی که به همراه دو فیزیکدان دیگر معرفی شده به عنوان مدل (Arkani-Dvali-Dimopoulos)

ADD شناخته می شود.

اکنون ارکانی و همکارانش امیدوارند بتوانند به کمک شتاب دهنده هاردن (LHC) مدل خود را اثبات کنند. اثبات این نظریه می تواند تحول بسیار بزرگی در فیزیک ذرات به وجود بیاورد.

نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شمع و پروانه

شمع دانی به دم مرگ به پروانه چه گفت؟
ای عاشق دیوانه فراموش شوی

سوخت پروانه خوب جوابش را داد

گفت طولی نکشد تو نیز خاموش شوی..

نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

داستان

 

روزی روزگاری در زمان های دور، در همین حوالی مردی زندگی می كرد كه همیشه از زندگی خود گله مند بود و ادعا میكرد "بخت با من یار نیست" و تا وقتی بخت من خواب است زندگی من بهبود نمی یابد.

 

پیر خردمندی وی را پند داد تا برای بیدار كردن بخت خود به فلان كشور نزد جادوگری توانا برود.

 

او رفت و رفت تا در جنگلی سرسبز به گرگی رسید. گرگ پرسید: "ای مرد كجا می روی؟"

 

مرد جواب داد: "می روم نزد جادوگر تا برایم بختم را بیدار كند، زیرا او جادوگری بس تواناست!"


ادامه مطلب
نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آورده اند که خلیفه هارون الرشید با زبیده زن خود نشسته و مشغول بازی شطرنج بودند ، بهلول بر آنها وارد شد او هم نشست و به تماشای آنها مشغول شد .

در آن حال صیادی زمین ادب را بوسه داد و ماهی بسیار فربه قشنگی را جهت خلیفه آورده بود .هارون در آن روز سر خوش بود امر نمود تا چهار هزار درهم به صیاد انعام بدهند !

زبیده به عمل هارون اعتراض نمود و گفت : این مبلغ برای صیادی زیاد است به جهت اینکه تو باید هر روز به افراد لشگری وکشوری انعام بدهی و چنانکه تو به آنها از این مبلغ کمتر بدهی خواهند گفت که ما به قدر صیادی هم نبودیم و اگر زیاد بدهی خزینه تو به اندک مدتی تهی خواهد شد ...


ادامه مطلب
نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خدایا

 خدایا؟

دیدی؟ داری می بینی؟ آره؟

خدایا؟

 زخمه دستمو می بینی؟ دستامو می بینی که اینقدر درد می کنن؟

 خدایا؟ دردامو به کی بگم؟

به کی بگم که ناراحتم؟ به کی بگم دارم دق می کنم؟ به کی بگم دردامو؟

خدایا؟ می بینی اشکامو که بی ارادم سرازیرن؟

 خدایا؟ کجایی؟ دلم سیاه شد...

نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شعرمن

اون حلقه که تو دستته

طنابه اعدامه منه

ستاره ی غرقه به خون

تو سفره ی شامه منه

تو اون جا غرقه زندگی

من این جا غرقه مردنم

مثله یه دیوونه دارم اشک می ریزم

جون می کَنم...

 

از خونه بیرون می زنم

طاقته موندن ندارم

باید بیام ببینمت،  یه هدیه ای برات دارم

چقدر شلوغه کوچتون

ببین چه شور و حالیه

اما تو سفره عقدتون

جایه یه چیزی خالیه

فقط بذار نگات کنم، چیزی نگو، حرفی نزن

بی دعوت اومدم ، ببخش

مهمون ِ نا خونده ، منم

خواستم کناره تو باشم، لحظه ی پَر پَر زدنم

چیزی برام نمونده که

وصلم کنه به این زمین

غیر ِ یه رگ که بعد تو، پاره می شه   فقط همین

چشمات و رویه من نبند

نترس دارم،

 تموم می شم

رو سفره ی عقدت می خوام

گلای قرمز بپاشم

...

 

دیگه واسه همیشه رفت.

وقتی که او رفت، من با دو چشمه خویشتن دیدم که ، جانم می رود...

نویسنده: نیماجوووووووووووووون ׀ تاریخ: سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اگر تونستید تبادل لینک کنید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , nima3faz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM